صادرات 120 میلیون دلاری صنایع کوچک تهران در 7 ماه
- دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶
- 0 بازدید
- اخبار صنعت
صادرات غیرنفتی از موضوعات مهم توسعه صادرات بوده و موفقیت در صادرات کشور متاثر از انتقال تکنولوژی است این مهم باید در کنار اقتصاد مقاومتی مورد توجه جدی قرار گیرد. یکی از بحث های مهم برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور آشنایی تولیدکنندگان کشور با فرهنگ صادرات است چرا که بسیاری از تولیدکنندگان با فرصت صادرات بیگانه هستند و لذت کار صادراتی را درک نکردند. از این رو دومین نمایشگاه توانمندی های صنعتی و صادراتی کشور از 9 تا 12 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران با حضور نمایندگان 34 کشور خارجی برگزار شد.
12 گروه کالایی در زمینه صنایع غذایی، کشاورزی، نهاده های کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، قطعات صنعتی، فرش، نساجی ، چرم و پوشاک، لوازم خانگی، صنایع دستی، محصولات سلولزی، تجهیزات پزشکی، صنعت و ساختمان و پتروشیمی این نمایشگاه را پوشش دادند. برگزاری کارگاه های تخصصی به صورت دو زبانه، همایش فرصت ها و چالش های ایران و روسیه و بیش از 170 جلسه تجارت شرکت ها و تجار (B2B)، تور گردشی و صنعتی برای تجار خارجی نیز در حاشیه آن برپا شد.
رسوخ به بازارهای جهانی از مسیر B2B
به گزارش روابط عمومی شركت شهرك های صنعتی تهران،شاهپور قنبری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران در بازدید از نمایشگاه توانمندیهای صنعتی استان تهران و حضور در نشست مشترک با هیات های خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه از صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری صنایع کوچک و متوسط استان تهران در ۷ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: در ۷ ماه ابتدا امسال صنایع کوچک و متوسط تهران ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته اند این رقم در سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار بوده است.
قنبری با اشاره به برگزاری نشست های b2b با کشورهای نروژ، آفریقای جنوبی ،ترکیه،چین ، روسیه، سنگاپور، هند و پاكستان در حاشیه این نمایشگاه گفت: شرکت شهرک های صنعتی تهران با ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال متولی ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری است و آماده هر گونه سرمایه گذاری است.
رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران افزود: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط یا همان smeحدود ۹۴ درصد صنایع استان تهران را از نظر تعداد شکل می دهند که تقریبا ۴۴ درصد اشتغال صنعتی را با ۲۴درصد سرمایهگذاری صنعتی شکل داده اند و اکثر آنها در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر شده اند.
قنبری ابراز امیدواری کرد؛هیات های تجاری بتوانند مسیر رسوخ به بازارهای جهانی را میسر کنند ما نیز به دنبال آن هستیم با تشکیل کنسرسیوم های صنعتی کوچک را در صادرات منسجم کنیم. این کنسرسیوم ها واحدهای صنعتی را در کنار هم قرار می دهند و حجم تولیدات را بالا برده و می تواند بازارهای هدف را تحت پوشش قرار دهد.
رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران با اشاره به رسالت برگزاری نمایشگاه که ارائه توانمندی های صادراتی است عنوان کرد: هیات های تجاری خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا می کنند می توانند از تولیدات واحدهای صنعتی بازدید کنند که امیدواریم منجر به انعقاد قرارداد و تفاهم نامه تجاری شود.
قنبری افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بر اساس وظیفه و در راستای حمایت از صنایع كوچك و متوسط در این نمایشگاه حضور مؤثر داشته و با برگزاری دوره ها و كارگاههای آموزشی، نشست های B2B واحدهای صنعتی با تجار خارجی و بازدید از شهركهای صنعتی و واحدهای مستقر در آن، در این امر مهم سهیم خواهد بود.
تشکیل 5 کنسرسیوم صادراتی
رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران گفت: اکنون ۵ کنسرسیوم صادراتی در استان تهران شکل گرفته صنایع غذایی تاسیسات ساختمانی حاضریم نشست های تخصصی را با این کنسرسیوم و نمایندگان شرکت های خارجی تشکیل بدهیم.
قنبری تاکید کرد: یکی از سیاستهای کلان که دنبال آن هستیم توانمند سازی sme ها در بحث صادرات در شهرک های صنعتی و خارج آن بوده است . در این راستا شركت شهركهای صنعتی 5كنسرسیوم صادراتی جهت كاهش ریسك وبهره وری بیشتر واحدهای صنعتی باهدف ورود به حوزه صادرات و تصاحب بازارهای خارجی و همچنین 4 شركت مدیریت صادرات(EMC) كه یكی از انواع واسطه های صادراتی است كه برای كمك به واحدهای صنعتی كوچك و متوسط برای ورود به بازار های خارجی و توسعه صادرات آن ها فعالیت می كند را تشكیل داده است.
سرمایه گذاری خارجی 25 میلیون دلاری
رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران با اعلام حمایت از نمایشگاه توانمندی های صادراتی و صنعتی استان تهران گفت: هیئت های تجاری خارجی حاضر در نمایشگاه می توانند از شهرک های صنعتی استان تهران و واحدهای صنعتی مستقردرآن بازدید کنند تا زمینه افزایش صادرات محصولات ایرانی فراهم شود.
قنبری با اشاره به اینکه یکی از اهداف شرکت شهرک های صنعتی ، جذب سرمایه گذاری خارجی است، عنوان کرد: یک سری مشوق های خاص در واگذاری و ایجاد زیرساخت به سرمایه گذاری های خارجی لحاظ شده است که در بازه درصد نقدی حق انتفاع و تقسیط بلند مدت تر حق انتفاع اراضی ، واگذار می شود.
وی گفت: 25میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی درشش ماهه نخست امسال در شهرک های صنعتی استان تهران صورت گرفته که بیشتر در حوزه خدمات صنعتی شامل صنایع غذایی، کانی غیر فلزی و فلزی و شیمیایی است.
صادرات 236 میلیون دلاری
بر اساس آمار سال گذشته 140 واحد صنعتی مستقر در شهركهای صنعتی تهران در حدود 236 میلیون دلار صادرات داشته اند که این رقم در حدود 10 درصد کل صادرات استان تهران است و در 7 ماهه اول امسال نیز در حدود 120 میلیون دلار صادرات از طریق واحدهای صادراتی مستقر در شهرک های صنعتی انجام شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی با اشاره به حمایت نرم افزاری از کنسرسیوم ها و emc ها، عنوان کرد: حمایت هایی نیز از شرکتها جهت حضور در نمایشگاههای خارجی، تورهای صنعتی، بازدید برای مبادلات تجاری تشکیل جلساتB2B، آموزش در سطح مدیریتی به صاحبان صنایع، آموزش بازاریابی و فروش در قالب كمك های مالی صورت می گیرد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با تاکید بر شناسایی بازارهای هدف گفت: از طریق کنسرسیوم های مصالح ساختمانی، سنگ، تجهیزات پزشكی و محصولات پائین دستی پتروشیمی توانسته ایم در بازارهای كشورهای مختلف از جمله عمان، عراق، چین، روسیه و برخی از كشورهای CIS حضور پررنگ داشته باشیم و در برخی از آن ها نمایشگاههای دائمی ایجاد كنیم و در حوزه صنایع غذایی بازار های هدف آن كشور عراق و مسکو می باشد که برنامه هایی را از طریق تشکیل پاویون تجاری دنبال می کنیم تا بتوانیم صادرات غیر نفتی ر ا از طریق این شرکتها افزایش دهیم.
مشوق های صادراتی افزایش پیدا کند
قنبری با اشاره به مشوق های صادراتی که در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد عنوان کرد: صادرات و عرضه محصولات تولیدی درکشور و بازارهای هدف، براساس قوانین بالا دستی می باشد و تسهیلاتی که صورت می گیرد بر اساس این قوانین است.
وی ادامه داد: مشوق های صادراتی و معافیت های مالیاتی که برای صادرات در نظر گرفته می شود بایستی افزایش پیدا کند تا صادرات و ارزش افزوده کشور را افزایش دهند.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید